Van Ica naar Nazca - Reisverslag uit Nazca, Peru van Geert Luyten - WaarBenJij.nu Van Ica naar Nazca - Reisverslag uit Nazca, Peru van Geert Luyten - WaarBenJij.nu

Van Ica naar Nazca

Door: Moi

Blijf op de hoogte en volg Geert

01 Juni 2014 | Peru, Nazca

Al vroeg vertrokken uit Ica, via de bergen en vele haarspeldbochten richting Nazca. Aankomst rond 11 uur bij een fantastisch gelegen hotel. Was 1 groot museum over de Nazca bevolking. Mooie tuinen met patrijzen, een pauw, een lama (aggressief type) en een Vicuña (leuk beestje).
Om 2 uur opgehaald om te gaan vliegen boven de Nazca lijnen. Verhalen over deze lijnen zijn geinspireerd als zou het een landingsbaan zijn voor buitenaardse wezens of een hemelse agenda. Lijnen zijn gemaakt door de oude beschaving van Nazra. De waarschijnlijkste is echter dat de lijnen werden gebruikt voor rituelen die gelieerd zijn aan de astronomie. Met een Chesna vliegtuigje in een half uur een vlucht gemaakt boven de tekeningen van Nazca. Niet al te prettig, steeds weer op zijn linker kant om daarna op zijn rechterkant te vliegen, zodat eenieder de tekeningen kan zien.Vlucht stopte net op tijd om niet ziek te worden.
terug naar het hotel, relaxen aan het zwembad.
de dag erop naar een gebied buiten Nazca, Naar een begraafplaats van Chauchilla. Hier liggen honderden Nazca`s begraven in tombes onder de grond. Een tiental zijn opgegraven en worden er tentoongesteld. Zijn mummies, die in een zithouding zijn begraven. Heel apart om te zien, wetende dat deze graven zijn van de periode 400 voor en 600 na Christus.
Vanavond vertrekken we met de nachtbus naarArequipa.

• 01 Juni 2014 - 23:15

Fleur:

Leuk om weer een verslag van je te lezen. Interessant en mooi om te zien denk ik. Ik ben benieuwd naar de foto's! .... hint.... hint.... hint.
    Goede reis naar Arequipa!

• 01 Juni 2014 - 23:42

CaryBurgel :

Succes in de nachtbus. ik hoop dat je een beetje kunt slapen!

• 02 Juni 2014 - 01:03

Bea:

Fijn dat jij de enge dingen doet en ik alleen maar hoef te lezen, want ik vind het super interessant. Foto's zijn welkom!

• 04 Juni 2014 - 12:50

Astrid:

Leuk hoor om te lezen dat je je eigen prima vermaakt. Ben idd ook erg benieuwd naar foto's......

• 21 Juni 2014 - 10:46

Mieke:

Hele rare ervaring hé om daar rond te lopen en al die open graven te zien met mensen in zithoudingen. Ook al die botjes die buiten de graven liggen en de mummie in het museum van een kind of was het toch een volwassenen. ?